למה נוצר אקנה

למה נוצר אקנה

בעברית הם מכונים "פצעי בגרות" אבל השם מטעה, מכיוון שאקנה, אותם פצעים המופיעים בכל מקום בגוף בו ישנן בלוטות חלב רבות, מופיעה גם בגילאים מאוחרים בהרבה מתקופת הנעורים הסוערת.

פצעוני האקנה נגרמים כתוצאה מהפרשת יתר של שומנים מבלוטות החלב, שביחד עם תאי עור מתים יוצרים מעין פקק הסותם את זקיקי השערות. בצורה זו נוצרת סביבה נוחה מאד לחיידק האקנה ותגובת הגוף להתרבותו היא דלקת בזקיק השערה שיכולה להתבטא בקומודונים, מה שמכונה "ראשים שחורים" או פצעים דלקתיים מעל ומתחת לעור (חצ'קון בשפה היום-יומית).

בגילאים צעירים האקנה הוא אקנה הורמונלי המופיעה בתפזורת על כל שטח הפנים וכן קיים גם אקנה בגב, ובגילאים מבוגרים האקנה יופיע בעיקר סביב הפה והסנטר.

אחד הגורמים העיקריים להופעת אקנה בגיל בוגר הוא שינויים הורמונליים. בגיל ההתבגרות זהו הגורם המרכזי היות וזהו הגיל שבו מתרחשים תהליכים רבים, אולם גם בגיל מבוגר יותר ישנם שינויים הורמונליים כמו בתקופה שלפני קבלת המחזור, נטילת גלולות, טיפולי פוריות, בזמן הריון או בתקופת הנקה.

גם סיום מחזור הווסת והתחלת גיל המעבר יוצרים שינויים הורמונליים שמשפיעים לא רק על תופעות כמו גלי חום או עצבנות, אלא גם יכולים לגרום להופעת אקנה.

אקנה הוכחה כמתפרצת גם בתקופות של מתח נפשי, ולכן אין להתפלא כשמגלים פצעונים בתקופות של לחץ בעבודה, קושי בשילוב קריירה ומשפחה, גירושין או מצוקה אישית.

גורמים נוספים המשפיעים על הופעת פצעוני אקנה הם תזונה לקויה, בעיקר אצל אנשים שעורם מגיב בצורה רגישה יותר לצריכת מזונות מסוימים, נטייה גנטית  ושימוש במוצרי טיפוח שומניים או עשירים מדי היוצרים אטימה של הנקבוביות.

לעיתים האדם עצמו גורם להתפשטות האקנה בפניו על ידי כך שהוא מחטט בפצעים ומביא להתפשטות חיידק האקנה, או מנסה להלחם בפצעונים על ידי ניקיון יתר של העור בצורה אגרסיבית שרק פוגע בעור עוד יותר.

ולבסוף, ישנן גם תרופות, כמו סטרואידים, שתופעת הלוואי שלהן היא התפרצות של אקנה.

כיצד נלחמים באקנה?

ישנם כמובן טיפולים רפואיים בעזרת תרופות, אך הבעיה היא שרבות מהן כוללות תופעות לוואי לא נעימות או מזיקות.

אפשר להיעזר בטיפולים קוסמטיים אבל יש סיכון שטיפול אגרסיבי מדי ישאיר צלקות, וככל שאדם מבוגר יותר כך יכולת הריפוי של צלקות קטנה יותר, והתוצאות מאכזבות.

הדרך להתמודד עם בעיית האקנה בגיל מבוגר היא בטיפול עדין שאינו מזיק לעור שמסביב.

אחד הפתרונות המצויינים לעור שמן עם נטייה לפצעונים בגילאים השונים היא שימוש במסיכת הבוץ הנוזלית של פרומיס.

מדובר במסיכה המותאמת במיוחד לאנשים עסוקים שאין להם יותר מדי זמן להשקיע – מכיוון שהיא מנקה ומטהרת את העור בחמש דקות בלבד.

המסיכה מכילה תערובת צמחי מרפא לטיהור העור, לצד תמצית אלוורה ללחות,  שמן חוחובה למרקם פנים חלק ובוץ עשיר מים המלח שסופח עודפי שומן ומסיר תאי עור מתים ומשמש כפילינג טבעי המעודד את זרימת הדם בעור, ובכך נמנע היווצרות ראשים שחורים ופצעונים.

המסיכה במרקם נוזלי, היא קלה למריחה והסרה, נשטפת בקלות ומשאירה עור חלק וזוהר.

מעכשיו אין צורך לכסות פצעונים בשכבת קונסילר ומייק אפ עבה שרק יוצרת מראה קפוא, כשאפשר להתמודד עם הבעיה בצורה נעימה ובריאה.

 אקנה

 

 

 


השאירי תגובה

התגובות עוברות בדיקה לפני פרסומן

Sale

Unavailable

Sold Out